درباره محله سعادت آباد

درگاه پرداخت اينستاگرام

درباره محله سعادت آباد

اگر قصد اجاره سوئيت مبله در سعادت آباد را داريد، تهران پلاك موردهاي فوق العاده اي دارد كه آن ها به به صورت روزانه، هفتگي و ماهانه اجاره مي دهد. براي رزرو هتل آپارتمان در سعادت آباد يا سوئيت روزانه در محله سعادت آباد با ما تماس بگيريد! در ادامه شما را با محل سعادت آباد آشنا مي كنيم.

سعادت آباد از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرك غرب، از شمال به كوي فراز، از شمال شرق به اوين، از شمال غرب به فرحزاد راه دارد. بزرگراه يادگار امام از شمال و بلوار فرحزادي از غرب سعادت آباد مي گذرد. مناطق كوي فراز و شهرك مخابرات (بهرود) در شمال سعادت آباد و در دامنه كوه واقع مي باشند. خيابانهاي سعادت آباد ۲۴ متري علامه، سرو و همين طور بلوار پاكنژاد و بلوار شهرداري وبلوار فرحزادي، از خيابان هاي مهم سعادت آباد به حساب مي آيند. سعادت آباد در دامنه رشته كوه البرز قرار دارد و به همين علت جزو محلات خوش آب و هواي تهران به حساب مي آيد.

علت نام گذاري سعادت آباد

علت مهم نام گذاري سعادت آباد، ساداتي بودند كه به همراه سيد ضياء االدين طباطبايي به اين منطقه آمده بودند و اين منطقه را آباد كرده بودند. پس از سكونت اين جمع سيد، مردم اين منطقه را به نام سادات آباد مي شناختند. با سكونت افراد ديگر در اين منطقه و پس از گذشت زماني چند، واژه سادات به سعادت تغيير كرد و نام سعادت آباد به شكل كنوني خود رسيد و اين نام را تا كنون هم حفظ كرده است.

جغرافياي سعادت آباد

سعادت آباد در جنوب رشته كوه البرز و در شمال غرب شهر تهران قرار گرفته است. سعادت آباد از شمال به رشته كوه البرز، از شرق به اتوبان چمران، از جنوب به شهرك غرب، از شمال شرق به اوين و دركه، از شمال غرب به دره فرحزاد منتهي مي شود. اين موقعيت جغرافيايي باعث شده بوده كه سعادت آباد داراي آب و هوايي مطبوع باشد و دسترسي بسيار خوبي را به تفرج گاه هاي اوين و دركه داشته باشد.

آيا سعادت آباد روي گسل است؟ 

براي افرادي كه مي خواهند در اين رابطه اطلاعاتي داشته باشند، بايد اشاره كرد كه بسياري از مناطق تهران را گسل هاي تهران مورد تهديد قرار مي دهند. گسل شمال تهران، گسل شرق تهران و گسل جنوب تهران از جمله گسل هاي تهران مي باشند. گسل شمال تهران كه مناطق شمالي تهران را مورد تهديد قرار مي دهد از سوهانك آغاز شده و تا حصارك هم امتداد دارد. گسل شمال تهران خود به چندين گسل ديگر مثل گسل محموديه و داوديه گسل ملاصدرا تقسيم مي شود كه اين سه گسل مي توانند بسياري از مناطق شمالي و از جمله سعادت آباد را تحت تاثير قرار دهند.

دسترسي سعادت آباد

سعادت آباد محله اي بسيار خوش مسير بوده و بزرگراه هاي بسيار زيادي در اطراف اين محله وجود دارد. بزرگراه همت، بزرگراه هاشمي رفسنجاني، بزرگراه چمران و بزرگراه يادگار امام از بزرگراه هاي اطراف سعادت آباد مي باشند و اين بزرگراه ها امكان دسترسي به محله سعادت آباد تهران را فراهم مي كنند. بسياري اين سوال را دارند كه چگونه به سعادت آباد برويم ؟ اگر از هر جايي از تهران ميخواهيد خود را به سعادت آباد برسانيد، مناسب ترين راه براي رفتن به سعادت آباد چهار بزرگراهي بوده كه در اطراف اين محله مي باشند.

حمل و نقل عمومي

سعادت آباد از نطر دسترسي به حمل و نقل عمومي هم داراي شرايط مناسبي است. به خصوص در بزرگراه سعادت آباد و ميدان كاج، پايانه اتوبوسراني و تاكسيراني وجود دارد كه امكان دسترسي اين محله را به حمل و نقل عمومي مهيا كرده است.

مترو سعادت آباد

آخرين ايستگاه مترو نزديك سعادت آباد، ايستگاه مترو ميدان صنعت در خط ۷ مترو تهران است. خط ۷ مترو تهران دو ايستگاه مترو براي سعادت آباد دارد كه اين ايستگاه ها، ايستگاه مترو دادمان و ايستگاه مترو ميدان كتاب مي باشند، اما اين خط مترو تا كنون به بهره برداري نرسيده است. به همين علت براي افرادي كه اين پرسش را دارند كه چطور با مترو برم سعادت آباد ؟ بايد گفت كه هم اكنون نزديك ترين مترو به سعادت آباد، ايستگاه مترو ميدان صنعت است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد